از رویتپذیری مصرف تا همیاران و سفیران انرژی
نود و هشتمین جلسه شورای انرژی استان اصفهان، صبح روز ۱ تیرماه ۱۴۰۵با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد دستگاههای اجرایی، صنایع و نهادهای مرتبط در سالن زایندهرود اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
در این نشست، پنج محور اصلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت: آخرین وضعیت منابع و مصارف برق و گاز در استان، گزارش روند پیشرفت پروژه رویتپذیری مصرف انرژی و شناسایی شهرستانهای دارای تاخیر در اجرا، جمعبندی نهایی همایش «بهینهسازی انرژی در ساختمان و تحویل پلاک گواهی انطباق انرژی»، و ارائه گزارشهای مربوط به طرحهای «همیار انرژی» و «سفیران انرژی».
اعضای شورا با رویکردی مسئلهمحور و آیندهنگر، به بررسی چالشهای پیشِ روی مدیریت انرژی استان پرداخته و راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت مصرف ارائه کردند.
در بخش دیگری از این جلسه، موضوع رفع مقطعی مشکل سوخت ماشینآلات زنجیری دارای پروانه کسب معتبر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در تیرماه سال جاری، یک نوبت سهمیه سوخت به روال گذشته تخصیص یابد. همچنین بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی که اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی کردهاند و جلوگیری از تغییر قراردادهای آنها مطابق با ماده (۴) قانون مانعزدایی از توسعه صنعت برق تأکید شد.
طرحهای «همیار انرژی» و «سفیران انرژی» نیز در این جلسه مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم برای برنامهریزی، آموزش و اجرای این طرحها با همکاری دستگاههای ذیربط نظیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، شرکتهای توزیع برق، شرکت گاز استان اصفهان، سازمان نظام مهندسی،سازمان بسیج صنعت استان و آموزش فنی و حرفهای در دستور کار قرار گیرد.
همچنین مصوب شد همایش «بهینهسازی انرژی در ساختمان و دومین مرحله تحویل پلاک گواهی انطباق انرژی» در تاریخ 8 تیرماه در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار گردد.
نود و هشتمین جلسه شورای انرژی استان اصفهان بار دیگر نشان داد که این نهاد با نگاهی جامع و فرابخشی، گامهای مؤثری در مسیر مدیریت هوشمندانه منابع انرژی، بهینهسازی مصرف و حمایت از تولید پایدار در استان برمیدارد.