لینک کوتاه :
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از ارکان اصلی خدمتگذاری به فعالان اقتصادی است
رییس اتاق بازرگانی اصفهان و دبیرشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این شورا را یکی از ارکان اصلی خدمتگذاری به فعالان اقتصادی و صنعتگران دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان سید عبدالوهاب سهل آبادی، درنشست هم اندیشی مشترک ویژه مسوولین وکارشناسان دبیرخانه های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان و دبیرخانه مرکز با بیان اینکه امروز بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتگرانی که ما را بعنوان نمایندگان خودانتخاب نمودند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، گفت : یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش های اتاق های بازرگانی کشور شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که این شورا می تواند با انتقال چالش ها و مشکلات بخش های تولیدی، صنعتی و حتی بازرگانی به دولت و تصمیم سازان و سیاستگذاران اقتصادی و سیاسی کشور و پیگیری مناسب مطالبات بخش خصوصی؛ گام های ارزشمندی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بردارد. وی با اشاره به اقدامات موفق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل تعامل ویژه بخشهای دولتی با اتاق بازرگانی، این شورا هرساله بعنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برتر کشور انتخاب شده است که حضور مستمر شخص استاندار به همراه الزام حضور روسا و مدیرکل های سازمانهای دولتی استان در این جلسات و اهتمام به اجرای مصوبات در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی درکنار پیگیری های مجدانه همکاران بخش شورای گفتگوی اتاق بازرگانی مهم ترین عوامل دستیابی به این موفقیت بوده است. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از ارکان اصلی خدمتگذاری به فعالان اقتصادی و صنعتگران کشور دانست و افزود: هر چه این شورا که دبیری آن برعهده اتاق های بازرگانی کشور است در شناسایی و رفع موانع تولید و کسب و کار موفق تر باشد، شاهد استمرار حرکت چرخ های صنعت و تولید کشور و در نتیجه تثبیت اشتغالهای موجود و حتی ایجاد شغل های جدید برای شهروندان خواهیم بود و همین کمک به تولید و اشتغالزایی کشور، فعالیت در این بخش را به فعالیتی ارزشمند و حتی مقدس تبدیل کرده است. در ادامه جلسه محمودرضا اقارب پرست، سرپرست دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان هدف از این جلسه را یکپارچه سازی، ارتقاء دانش فنی و جلوگیری از موازی کاری بیان و تاکید کرد: انتخاب و اولویت بندی مهم ترین موضوعات استان ها و کمک به رفع مشکلات از طریق طرح در شورای گفتگو و پیشنهاد راه های حل این مشکلات به دولت یکی از مهم ترین اقدامات ما می باشد. همچنین علی چاغروند، مدیر پژوهش های حرفه ای کسب و کار شورای گفتگو نیز هدف از تشکیل جلسات کارشناسی شورای گفتگو را ارایه راه حل و پیشنهادات سازنده برای رفع مشکلات اساسی ملی و منطقه ای در راستای قانون و مقررات بیان کرد و گفت: وظیفه این شورا بررسی مشکلات در حوزه قانون، مقررات و رویه های اجرایی بوده و در صورت ارایه راه حل سازنده ، موفق به تصمیم سازی شده ایم. وی با بیان اینکه با تلاش های اتاق ایران مقرر شده ظرف مدت 30 روز مصوبات شورای گفتگو در هیات وزیران مطرح شود، افزود: این امر موجب بالارفتن قدرت تصمیم سازی این شورا خواهد شد. چاغروند استفاده از پتانسیل های قانونی را در ایجاد تصمیم و کمک به تصمیم سازی در سطح ملی بسیار موثر دانست. در ادامه این نشست کارگاه آموزشی پیرامون ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای استانی، تکمیل فرم گزارش های کارشناسی و شرایط پذیرش مصوبات شوراهای استانی به عنوان مصوبه ملی برگزار شد، همچنین نرم افزاردبیرخانه شورای گفتگوی اصفهان معرفی گردید.
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.